• Bloc Xarxanet
  • Voluntariat.org
  • Blocs d'entitats
  • Sobre el projecte
  • Contactar
  • Registreu-vos
  • Inicieu sessió
  • Què ofereix xarxanet.org?
  • Troba la teva entitat
  • Quiosc Associatiu
  • Fes-te voluntari
  • Butlletins
Xarxanet
  • Inici
  • Recursos
    • Económic
    • Formació
    • Informàtic
    • Jurídic
    • Projectes
    • General
  • Notícies
    • Ambiental
    • Comunitari
    • Cultural
    • Social
    • Internacional
    • Econòmic
    • Formació
    • Informàtic
    • Jurídic
    • Projectes
  • Agenda
    • Actes
    • Cursos
    • Esdeveniments antics
  • Finançament
    • Públic
    • Privat
    • Premis
    • Subvenció
    • Beques
    • Altres
  • Biblioteca
  • Què pots fer a Xarxanet?
    • T'ajudem?
    • Publica continguts
    • Assessora't gratuïtament
    • Crea una pàgina web
    • Fes córrer la veu
    • Publica el teu esdeveniment
  • Àmbits associatius
    • Ambiental
    • Comunitari
    • Cultural
    • Social
    • Internacional
      • Notícies
      • Noticias
      • News
  • Serveis d'Assesorament
    • Econòmic
      • Formulari d'asessorament
      • Consultes freqüents
      • Recursos
      • Notícies
    • Formació
      • Formulari d'asessorament
      • Consultes freqüents
      • Recursos
      • Notícies
    • Informàtic
      • Formulari d'asessorament
      • Consultes freqüents
      • Recursos
      • Notícies
    • Jurídic
      • Formulari d'asessorament
      • Consultes freqüents
      • Recursos
      • Notícies
    • Projectes
      • Formulari d'asessorament
      • Consultes freqüents
      • Recursos
      • Notícies

Cal una Llei de mesures integrals per combatre la violència contra la infància

Inici » Jurídic » Cal una Llei de mesures integrals per combatre la violència contra la infància
  • Imatge La Vanguardia: Violència Infància

    Imatge La Vanguardia: Violència Infància

  • Save the Children

    Save the Children

Etiquetes

  • convenció ONU
  • drets de la infància
  • Infància
  • no violencia
  • Save the Children

Fitxers adjunts

  • Versió per a imprimirVersió per a imprimir
  • Envia a un amicEnvia a un amic
  • Versió PDFVersió PDF

Segons l’informe de Save the Children, cal una llei de mesures integrals per combatre la violència contra la Infància atès el nombre de nens i nenes que actualment són víctimes d’algun delicte en el nostre país.

Tweet
Bookmark/Search this post with
  • La Tafanera
  • Meneame
  • del.icio.us
  • Digg
  • Diigo
  • StumbleUpon

10/07/2012 - 10:56

Autor: Mireya Ponce Sastre

Entitat redactora: Suport Associatiu - Jurídic

L’informe de Save the Children denúncia que són 18.000 els nens i nenes que pateixen algun tipus de delicte cada any al nostre país. Tot i això, existeixen altres formes de violència que, sense ser delicte, no deix d’atemptar contra els drets i la dignitat dels menors: és allò que es coneix com violència oculta.

Les Nacions Unides (ONU) diferencia el “maltractament infantil” -entès com a violència física feta amb intencionalitat i evident- del que defineix com a violència contra la infància, un tipus de violència més subtil i en alguns casos socialment consentida.

Així, l’ONU considera violència contra la infància tota forma de perjudici o abús físic, mental o emocional, tracte negligent o l’abandonament, els maltractaments o l’explotació, així com tot l’abús sexual.

Per l’ONU, la violència contra la infància pot ser exercida per acció o per omissió, per adults o altres menors. Per això, ens podem trobar amb actes de violència contra la infància dins d’una família, a l’escola, a la comunitat, i fins i tot dins institucions encarregades de la protecció d’aquests dels menors.

En relació amb la normativa existent, cal destacar la Convenció dels drets del nen, aprovada a l’any 1989.

Es tracta d’un acord internacional sobre la necessitat de protecció dels drets de la infància i suposa el reconeixement dels nens i nenes com a titulars de drets malgrat que són els pares i tutors legals els que tenen l’obligació de protecció i l’Estat l’organisme encarregat de garantir aquest drets i les vies necessàries pel seu control i seu ple exercici.

En concret, Espanya disposa de normativa pròpia en relació amb la protecció dels drets dels infants. D’una banda, ha ratificat la normativa internacional i de l’altra ha desenvolupat els mecanismes necessaris per tal que la legislació interna s’interpreti d’acord amb allò establert en els tractats internacionals.

Tot i això, des de Save the Children es denuncia el fet que la llei espanyola incideix molt en la figura de l’agressor però no en la situació jurídica de la víctima.

Alhora, l’entitat recorda que cal denunciar com a violència contra la infància aquell altre tipus de violència oculta i socialment més acceptada. A més, assenyala la necessitat d’aprovar una llei de mesures integrals per tal de combatre la violència contra la infància que garanteixi la reparació dels seus drets, i unes normes d’atenció mínimes a nivell autonòmic similars a les que es van aprovar en el cas de la violència de gènere, que garanteixin el seguiment, l’avaluació i la rendició de comptes.

Comentaris

Envia un nou comentari

El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <h1> <h2> <h3> <h4> <h5> <hr> <b> <u> <acronym> <abbr>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

CAPTCHA
Aquesta pregunta es per veure si realment ets una persona i no un generador de spam.

Contingut Relacionat

Notícia Formació Infància. Font: GViciano (flickr)

Com actuar davant una situació de sospita o de certesa de maltractament

El Col·legi de Treball Social de Catalunya realitza un curs sobre els criteris tècnics que cal tenir present davant d’una situació d’aquestes característiques.

Notícia Econòmic Infants a la Festa Esplai 2013. Font:web Fundació Catalana de l'Esplai

El blau vesteix la Festa Esplai

El passat 5 de maig la Fundació Catalana de l’Esplaiva celebrar al Parc Nou del Prat de Llobregat la 27ª edició de la Festa Esplai que, segons els organitzadors, va aplegar unes 10.000 persones. 

Assessoreu-vos!

 

Podeu assessorar-vos de manera gratuïta:

Omple el formulari d'assessorament!

Més informació

Propers esdeveniments d'agenda

    Conferència sobre moviments socials i relacions de gènere a Lleida
    24/05/2013 - 19:30
    6es Jornades #Penedesfera
    24/05/2013 - 19:30
    4t Mercat d'intercanvi, a Gavà
    25/05/2013 - 10:00

Veure tots

Convocatòries de finançament

    XI Convocatòria d'Ajuts a Projectes de Cooperació per al Desenvolupament
    Subvencions per a projectes de promoció de l'educació en l'àmbit d'Educació i Infància a Lleida
    Subvencions per a entitats en l'àmbit de la cultura a la ciutat de Lleida

Veure tots

II Congrés Europeu del Voluntariat

 

T'ajudem?

Tags in Etiquetes

altaveu de les cultures ambiental associacionisme barcelona campanya catalunya comerç just comunicació concurs cooperació crisi cultura curs desenvolupament discapacitat dones drets humans educació entitat entitats exclusió social exposició FCVS finançament formació Fundació Pere Tarrés gent gran immigració Infància Internet jornada joventut joves Medi Ambient mediambient ong participació pau PFVC pobresa premi premis salut social solidaritat sostenibilitat subvencions tercer sector TIC voluntariat
més Tags
  • Crea un compte nou
  • Demana una contrasenya nova
  • Sobre el projecte
  • Contacte
  • Avís legal
  • Entitats promotores
  • Entitats col·laboradores
  • Mapa Web

Segueix-nos a les xarxes socials

  • Logo Facebook
  • Logo Facebook
  • Logo Twitter
  • Logo Twitter
  • Logo YouTube
  • Logo Flickr
  • Logo Slideshare
  • Logo RSS
Desenvolupament web per Equilibri

Xarxanet.org és un projecte de

  • Logo Generalitat