Llibres apilats formant la bandera catalana
Font: Pexels
Article publicat el:
Autor/a
F Pere Tarrés

Subvencions per a la realització d'activitats de promoció exterior de la literatura catalana i aranesa (L0124), 2026

Article publicat el:
Autor/a
F Pere Tarrés
Llibres apilats formant la bandera catalana
Font: Pexels

L’Institut Ramon Llull obre la 1a convocatòria de 2026 d’aquesta línia d’ajuts per donar suport a activitats de promoció exterior de la literatura catalana i aranesa. S’hi poden presentar persones físiques empresàries i persones jurídiques, públiques o privades, espanyoles o estrangeres, que organitzin habitualment activitats literàries.

Convocant

Institut Ramon Llull

Data de publicació de la convocatòria
dimecres, 11 febrer de 2026
Termini convocatòria
16/02 - 14/05/2026
Àmbit
  • Cultura, Religió i Esport
Tipus
Subvenció
Tipus de finançament
Públic
Àmbit geogràfic
Internacional

L’Institut Ramon Llull convoca, en règim de concurrència competitiva, la 1a convocatòria de 2026 de subvencions per a la realització d’activitats de promoció exterior de la literatura catalana i aranesa que es duguin a terme de l’1 de gener al 31 de juliol de 2026.

La línia dona suport a activitats de promoció literària fora del domini lingüístic del català i l’Aran, i s’adreça a persones físiques empresàries i a persones jurídiques, públiques o privades, espanyoles o estrangeres, que organitzin habitualment activitats literàries.

  • Actes de promoció exterior: festivals literaris internacionals, fires del llibre obertes al públic general, presentacions i plans de promoció d’obres traduïdes. També s’hi inclouen actes en format digital, com webinars, pòdcasts, entrevistes o vídeos promocionals.
  • Revistes culturals: publicació de textos de literatura catalana i aranesa traduïts en revistes culturals en paper o digitals de difusió fora del domini lingüístic del català i l’Aran.
  • Obres il·lustrades: actes de promoció d’obres il·lustrades que es vulguin publicar en qualsevol llengua excepte el català i l’occità aranès, sempre que l’il·lustrador o il·lustradora estigui domiciliat a Catalunya o a les Illes Balears.
  • Despeses subvencionables: desplaçaments, allotjaments, honoraris professionals, traduccions, maquetació, impressió, disseny, producció tècnica i altres despeses vinculades a la promoció, segons la modalitat.
  • Quantia: la convocatòria té una dotació màxima de 150.000 euros, ampliable si la disponibilitat pressupostària ho permet. La subvenció pot cobrir fins al 100% de l’activitat subvencionada.
  • Compatibilitat: aquests ajuts tenen consideració d’ajuts de minimis i són compatibles amb altres subvencions, sempre que no se superi el cost total de l’activitat.

Les sol·licituds i la resta de tràmits s’han de presentar per via telemàtica a la Seu electrònica de l’Institut Ramon Llull.

Comparteix i difon