Una iniciativa cultural impulsada per Plataforma Cero, Encara en Acció, Sabers Migrants i l’associació MigrESS. Font: Plataforma Cero
Font: Plataforma Cero
Article publicat el:
Autor/a
F Pere Tarrés

Crida 'Shared Futures' per a facilitadors culturals, 2026

Article publicat el:
Autor/a
F Pere Tarrés
Una iniciativa cultural impulsada per Plataforma Cero, Encara en Acció, Sabers Migrants i l’associació MigrESS. Font: Plataforma Cero
Font: Plataforma Cero

Shared Futures selecciona tres professionals del sector cultural i creatiu per participar com a facilitadors culturals en un procés europeu sobre cultura, medi ambient i societat. Les persones seleccionades participaran en formació, tallers, mentoria i espais internacionals de treball, amb una remuneració aproximada de 7.500 €.

Convocant

LIV.IN.G. Live Internationalization Gateway. Programa Europa Creativa de la Unió Europea

Data de publicació de la convocatòria
dimarts, 28 abril de 2026
Termini convocatòria
28/04 - 13/05/2026
Àmbit
  • Biodiversitat i Medi ambient
  • Cultura, Religió i Esport
  • Participació ciutadana i Polítiques socials
  • Recerca i Innovació
Tipus
Altres
Tipus de finançament
Públic
Àmbit geogràfic
Europeu

Shared Futures és un projecte europeu de cooperació que vol construir un espai de treball compartit a la intersecció entre cultura, medi ambient i societat.

La convocatòria selecciona tres facilitadors culturals, anomenats Social Dreamers, que tindran un paper actiu en la facilitació de tallers, la construcció de visions compartides i el diàleg amb diferents agents del sector cultural.

La crida s’adreça a professionals individuals del sector cultural i creatiu amb experiència en facilitació de grups a través de pràctiques artístiques, processos de visió de futur i escenaris, i participació i gestió d’agents implicats.

Les persones candidates han de residir en un país del programa Europa Creativa, tenir domini de l’anglès i de la llengua local del perfil seleccionat —hongarès, italià o portuguès— i capacitat per treballar de manera independent, operativa i col·laborativa.

El programa inclou una fase d’orientació, un Social Dreaming Camp presencial de set dies a Hongria, del 27 de juliol al 2 d’agost de 2026, una fase de treball amb agents implicats entre juliol de 2026 i gener de 2027, i una fase final de construcció d’una visió europea compartida entre febrer i abril de 2027, amb un taller final a Portugal.

  • Perfils seleccionats: 3 facilitadors/es culturals.
  • Remuneració: aproximadament 7.500 euros.
  • Suport inclòs: formació intensiva, mentoria estructurada, xarxa europea i participació en esdeveniments internacionals.
  • Resultats previstos: manifestos, visió europea compartida i eines digitals vinculades als escenaris de futur.

La sol·licitud s’ha de presentar en anglès mitjançant el formulari habilitat per l’organització. El procés de selecció inclou l’avaluació de la candidatura escrita i una entrevista en línia per a les persones preseleccionades.

Comparteix i difon