Àmbit de la notícia
Tecnològic

Lourdes Muñoz: "Creiem fermament en la tecnologia de dades i això no ha de ser contrari als drets"

Entitat redactora
Colectic
Autor/a
Alejandra Sanchez
  • Lourdes Muñoz és la directora d'Iniciativa Barcelona Open Data.

Iniciativa Barcelona Open Data compleix deu anys promocionant l'ús de les dades obertes i la seva aplicació al Tercer Sector Social. 

Les dades formen part cada vegada més de les decisions que es prenen en àmbits tan diversos com la mobilitat, la salut o l'urbanisme. Però, quin paper poden jugar a l'hora d'afrontar reptes socials com la violència de gènere, l'atenció a les persones grans o la reducció de les desigualtats? I com podem garantir que l'ús de la tecnologia estigui al servei dels drets de la ciutadania?

Amb motiu del desè aniversari d'Iniciativa Barcelona Open Data, entitat sense ànim de lucre que treballa per apropar les dades obertes i les eines digitals al sector social i de la igualtat, parlem amb la seva directora, Lourdes Muñoz, sobre el valor social de les dades, els desafiaments que plantegen les noves tecnologies i la necessitat de construir eines accessibles que contribueixin a reduir la bretxa digital i a impulsar polítiques públiques més eficaces i inclusives.

 

Comparteix i difon

Afegeix un nou comentari