La Marató de Donants de Sang de Catalunya vol arribar a les 10.000 donacions després de les festes de Nadal
Comparteix
La campanya solidària arranca entre el 8 i el 17 de gener amb l’objectiu de recuperar les reserves de sang arreu del país
La Marató de Donants de Sang de Catalunya 2026 arrenca amb el repte d’assolir 10.000 donacions en una sola setmana per reforçar les reserves de sang després del descens habitual que es produeix durant les festes de Nadal. La iniciativa, impulsada pel Banc de Sang i Teixits, tindrà lloc del 8 al 17 de gener i desplegarà campanyes de donació a més de 100 municipis de Catalunya.
Sota el lema “El vincle que ens fa immensos”, la Marató d’enguany posa l’accent en el valor del gest solidari i altruista que suposa donar sang i en l’impacte col·lectiu que té aquest acte per garantir l’atenció sanitària a milers de pacients. Segons les dades facilitades pel Banc de Sang i Teixits, aquest 2026 caldran prop de 240.000 donacions de sang a Catalunya per cobrir les necessitats assistencials del sistema de salut.
Una campanya clau per remuntar les reserves
La Marató de Donants de Sang és considerada la festa major de la donació, ja que concentra en pocs dies una gran mobilització ciutadana i institucional. Després de les vacances de Nadal, les reserves acostumen a baixar de manera significativa, fet que fa especialment rellevant aquesta campanya de principi d’any.
El marcador de donacions s’activarà oficialment el dia 8 de gener amb una campanya de donació al Recinte Modernista de Sant Pau, a Barcelona, que actuarà com a tret de sortida de la Marató a tot el territori. A partir d’aquí, s’aniran sumant accions i punts de donació arreu del país amb l’objectiu de facilitar la participació del màxim nombre de persones possible.
Presentació institucional amb suport municipal
La Marató es presentarà públicament el dimecres 7 de gener, a les 11.30 h, en una roda de premsa simultània a les quatre capitals catalanes. L’acte comptarà amb la participació dels alcaldes de Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona, així com amb responsables del Banc de Sang i Teixits i testimonis de persones donants.
La presentació s’estructurarà en una primera part conjunta, amb la intervenció institucional dels alcaldes i l’explicació de la campanya a càrrec de la directora general del Banc de Sang i Teixits, la doctora Anna Millán, i una segona part descentralitzada a cada ciutat, on es compartiran experiències de donants i es posarà en valor el compromís ciutadà amb la donació de sang.
Donar sang, un gest imprescindible per al sistema de salut
La sang no es pot fabricar i només es pot obtenir gràcies a la solidaritat de les persones donants. Les donacions són imprescindibles per atendre intervencions quirúrgiques, tractaments oncològics, parts, trasplantaments i emergències, entre moltes altres situacions.
Amb aquesta nova edició de la Marató, el Banc de Sang i Teixits fa una crida a la ciutadania perquè incorpori la donació de sang com un hàbit regular i contribueixi a mantenir unes reserves estables durant tot l’any. La campanya vol recordar que, amb un gest senzill i altruista, es pot salvar la vida de moltes persones i enfortir el vincle solidari que sosté el sistema sanitari.
Afegeix un nou comentari