Àmbit de la notícia
Comunitari

Engega el procés participatiu per a l’elaboració del IV Pla nacional de l’associacionisme i el voluntariat

Entitat redactora
Fundació Pere Tarrés
  • Mà aixecada participant en un debat.

La DGACIS ha programat diverses trobades durant l’octubre i el novembre per a establir el debat amb les entitats, i també s’obrirà una consulta en línia. 

La Direcció General d’Acció Comunitària i Innovació Social (DGACIS), del Departament de Drets Socials i Inclusió, dona el tret de sortida el procés participatiu per a l’elaboració del IV Pla nacional de l’associacionisme i el voluntariat (PNAV). Es convida a totes les entitats i persones voluntàries de Catalunya a formar part de a re-elaboració d’aquest document, que ha de recollir les estratègies i prioritats del Govern per a la promoció i l’enfortiment del teixit associatiu per al període 2026-2029. 

El procés s’impulsa d’acord al que indica la Llei 25/2015, de 30 de juliol, del voluntariat i de foment de l’associacionisme, en vistes a l’acabament, el 31 de desembre de 2025, de la vigència del III PNAV, prorrogat dues vegades des del 2021. La participació prendrà la forma de debats presencials i una consulta en línia.

Contingut del procés participatiu

A la consulta, el debat se centrarà en tres eixos de valor per a les entitats i el voluntariat. 

  • El primer eix farà referència a qüestions relacionades amb el funcionament de les entitats, els aspectes que impacten la seva gestió i els projectes que duu a terme, així com els recursos necessaris per a fer-ho. 

  • El segon eix anirà dedicat a la comunicació de les entitats, tan externa com interna, i es preguntarà sobre com es dona a conèixer el tercer sector i com millorar la visibilitat i la creació de xarxa. 

  • Finalment, el tercer eix reflexionarà sobre les persones que formen part de l’entitat o ho poden arribar a fer, fent referència al nombre i el perfil de les persones que s’impliquen en el teixit associatiu. 

El procés de participació servirà per a entendre el panorama de l’associacionisme català i elaborar un PNAV que hi respongui. Permetrà detectar els reptes als quals s’enfronten les entitats des de la seva experiència, entendre la seva situació actual davant els tres eixos indicats, definir les possibles accions o actuacions per a pal·liar els obstacles i problemes del sector i, com a conclusió al debat, determinar les prioritats de tot allò que hagi sortit per a impulsar en els propers quatre anys. 

Com participar

Hi haurà dues modalitats de participació: en línia, mitjançant el portal participa.gencat.cat; i presencialment, en diverses localitats d’arreu de Catalunya, en dates i horaris concrets. La participació en línia s’obrirà pròximament, i les dates de les trobades presencials són les següents: 

  • El 20 d’octubre a Tarragona, al Casal Cívic i Comunitari Camp Clar (carrer Riu Llobregat s/n), de 16 a 18:30 h. 

  • El 23 d’octubre a Barcelona, al Casal Cívic i Comunitari de Can Guardiola (carrer de Cuba, 2), de 17:30 a 20 h.

  • El 6 de novembre a Lleida, al Casal Cívic i Comunitari de Lleida (carrer de la Mercè, 1), de 17:30 a 20 h. 

  • El 13 de novembre a Girona, al Casal Cívic i Comunitari Girona – La Rutlla (carrer de la Rutlla, 20-22), de 17:30 a 20 h. 

  • El 21 de novembre a Tortosa, al Casal Cívic i Comunitari de Tortosa (carrer d’Alfara de Carles núm. 27-33), de 17:30 a 20 h. 

Per a participar a qualsevol d’aquestes sessions cal fer inscripció prèvia

Comparteix i difon

Afegeix un nou comentari