El nou acord s'emmarca dins del Fons europeu per a la integració de la Comissió Europea i suposarà una inversió total de més de 2,5 milions d'euros a Badalona, Salt, Terrassa i el Vendrell, ciutats on l’índex de població immigrada és molt elevat. S’han tingut en compte les xifres demogràfiques, l'evolució de l'atur, les característiques urbanístiques i la preexistència de plans d'intervenció per part dels ajuntaments.
Els objectius principals del Pla són:
- Garantir la igualtat d’oportunitats mitjançant el reforç de la importància de l’educació i l’èxit escolar a les famílies.
- Fomentar la interrelació i coneixement mutu entre nouvinguts i població autòctona.
- Promoure l’associacionisme i la participació juvenil.
- Facilitar la formació, la orientació i la inserció laboral, especialment entre el col·lectiu de joves.
D'acord amb el conveni, aquests plans han d'implicar l’actuació conjunta i responsable de les institucions i els agents de cada municipi, així com de les entitats de l'àmbit social, cultural i esportiu que treballin en cada zona, per tal de crear una xarxa de suport als veïns del barri.












Comentaris
Envia un nou comentari